Teker és fut: Koncepcióüzletté alakult a Hervis MOM Park

2016. szeptember 14. – Magyarországon egyedülálló kerékpáros- és futófelszereléseket kínáló koncepcióüzletté alakította MOM Park-beli üzletét a Hervis. Közép-Európa meghatározó sportszer- és sportruházati láncának szeptember 8-án megnyílt 800 m2-es szakáruháza az első tematikus üzlet a Hervis 27 üzletből álló hazai hálózatában, egyben pedig a cég legnagyobb hazai kerékpáros és futóboltja. A performance store a változó hazai igények kielégítésére törekszik: a magyarok egyre nagyobb számban űzik a két legnépszerűbb tömegsportot, érdeklődésük pedig az utóbbi években a drágább, minőségi sportszerek felé fordult.

 

Európában is egyedülálló üzleti koncepciót tesztel a MOM Park Bevásárlóközpontban található áruházában Közép-Európa vezető sportszer- és sportruházati lánca, a Hervis. A 2015 nyarán megnyitott 800 négyzetméteres Hervis üzletet – egy átfogó vásárlói kutatás eredményei alapján – idén nyáron egy kizárólag kerékpározáshoz és futáshoz szükséges felszereléseket árusító, performace üzletté alakították.

 

„Magyarország egyik legnagyobb kerékpáros- és futófelszereléseket kínáló áruházát hoztuk létre a MOM Parkban, igazodva az egyre inkább felszerelés-érzékeny vásárlói igényekhez – mondta el Csernus Zoltán, a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. közép-magyarországi regionális kereskedelmi vezetője. Az elmúlt évben végzett vásárlói felméréseink azt mutatták, hogy a MOM parkban található üzletünkben két-háromszoros az igény a kerékpározáshoz és a futáshoz kapcsolódó sportszerekre.”

 

Csernus Zoltán rámutatott: Magyarországon a látványcsapatsportok mellett a futás és a kerékpározás számít slágersportnak, az utóbbi években ez a két sportág látványosan szivárgott be a mindennapokba. Ezzel párhuzamosan pedig a sportfelszerelések és a sportruházatok piaca is jelentős változáson ment át az elmúlt évtizedben. Míg korábban elsősorban a legolcsóbb, legegyszerűbb termékek voltak keresettek, az elmúlt években a vásárlók érdeklődése fokozatosan a magasabb minőségű termékek felé fordult.

 

Nyeregben vannak

 

A szakember szerint nemcsak az utakon, de a kereskedelemben is szembetűnő a kerékpárok forgalmának dinamikus fejlődése: a bővülés ugyanakkor nem elsősorban az eladott darabszám növekedésének, hanem az átlagos értékesítési ár emelkedésének köszönhető.

“Egyre több vásárló választ drágább, igényesebb kerékpárt. Ma már jelentős érdeklődés övezi a 450 ezer forint feletti árkategória termékeit is” – mutatott rá Csernus Zoltán.

Hozzátette: a magyarok továbbra is elsősorban mountain bike-okat vásárolnak, ezek a termékek teszik ki a felnőtt kerékpáreladások 50%-át. A legtöbben mindennapi közlekedésre, nem pedig versenyzésre használják őket. Egyre népszerűbbek a túrakerékpárok sportosabb és a városi közlekedésre is alkalmas változatai, az úgynevezett „cross” kerékpárok is.

 

A Hervis szerint a kerékpározás robbanásszerű elterjedéséhez az is nagyban hozzájárult, hogy 2010 és 2014 közt több mint 530 kilométerrel bővült a hazai kerékpárúthálózat, és ezzel ma már meghaladja a 4000 kilométert.

Budapesten jelenleg összesen körülbelül 200 kilométer kerékpárút van, ami jelentős fejlődést jelent a korábbi évekhez képest. 2020-ig itthon további 1000-1500 kilométernyi kerékpárút fog megépülni, amelynek hatására a 2014-es 19 százalékról 22 százalékra nőhet a kerékpáros közlekedést használók aránya – tette hozzá Csernus Zoltán.

 

A kerékpárok mellett a futófelszerelések piaca is jelentősen fejlődött, az adatok évről évre kétszámjegyű forgalomnövekedést mutatnak. A bővülés leginkább a minőségi futócipők iránti kereslet megugrásának köszönhető, amely hátterében az egyre több, rendszeresen sportoló ember áll. Az üzlet a téli szezonban a hazánkban máshol nem elérhető, az európai szortimentből származó egyedi sífelszereléseket is kínál majd.

 

A szofisztikálódó ügyféligényeknek megfelelően a Hervis új értékesítési modellje is két pilléren nyugszik. Az egyik az egyedülállóan széles tematikus kínálat, a másik pedig a boltban dolgozó kerékpárszakértőkből és sportszakemberekből álló tízfős csapat. Az egyéni tanácsadásra, a vevő és az eladó közötti személyes viszonyra építő üzleti modell bevezetésével a nemzetközi sportszerforgalmazó cég az offline, bolti forgalmát kívánja erősíteni a jövőben.

A 2015-ben Magyarországon több mint 11,2 milliárd Ft árbevételt elérő Hervis új performance üzletének futócipő-kínálatát a Salomonnalközösen állította össze, a szortiment kiemelt márkája pedig az Asics, mely a világ egyik legismertebb futócipő brandje. A kerékpárok esetében a világhírű KTM márka adja majd a teljes kínálat 80%-át.

 

A Hervis 2015-ben kismértékben növekvő forgalom mellett nyereséges évet zárt: adózás utáni eredménye 386 millió forint volt. A performance store egyedülálló üzlet lesz a Hervis hazai portfóliójában, és ha a vásárlói reakciók visszaigazolják a változást, a cég több más üzletének átalakítását is fontolóra veszi.

 

Minden csatornán

 

A Hervis MOM Parkban található üzlete az elsők között volt, amely bevezette a multichannel értékesítést. A termékkínálat változása a többcsatornás értékesítést nem érinti, a vásárlók az áruházban kihelyezett táblagépekről nemcsak a helyben található készletet, hanem a Hervis európai szortimentjét áttekinthetik, és akár már a boltból online rendelhetnek, illetve ingyenes áruátvételi pontként használhatják a Hervis 27 hazai áruházát.

 

A többcsatornás értékesítési modellt 2013-ban Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország mintegy 100 üzletében egy időben vezette be a Hervis, és a folyamatos fejlesztésének köszönhetően a következő évben már megháromszorozta online forgalmát. A 24/7/365 vásárlási lehetőséget biztosító Hervis-webshopban tavaly 20 termékkategória mintegy 16 ezer árucikkét adta el a sportáruház, amelyek többsége sportcipő volt.