1,2 milliárd forintos munkahelyteremtő kapacitásbővítés a Vajda Papírnál

2015. május 21., BudapestIdén is folytatja kapacitásbővítő beruházásait Magyarország piacvezető higiéniaipapír-gyártója és -exportőre, a Vajda Papír Kft. Az összesen 1,2 milliárd forint értékű fejlesztéssel két csúcstechnológiát képviselő papírzsebkendő-gyártó gépsor áll munkába a vállalat soroksári telephelyén. A beruházásnak köszönhetően 24 új munkahely jön létre, illetve 30%-kal nő a vállalat papírzsebkendő-gyártó kapacitása. A fejlesztés révén a Vajda Papír itthon elsőként gyárt majd zseb méretű (pocket) papírzsebkendő-csomagokat. Egy világszinten is egyedülálló hazai innováció eredményeként pedig a cég saját márkás Ooops! 100-as papír zsebkendőit májustól könnyen nyitható és visszazárható csomagolással forgalmazza.

  • Világviszonylatban is egyedülálló, innovatív csomagolási technológia
  • 30%-os kapacitásbővítés a papírzsebkendő-gyártásban, 24 új munkahely
  • 2014-ben közel 30%-kal, 30 milliárd forintra nőtt a cégcsoport árbevétele

2015-ben is jelentős kapacitásbővítő beruházásokat hajt végre a hazai higiéniaipapír-piac vezető gyártója, a Vajda Papír Kft. A hazai és nemzetközi piaci kereslet növekedése szükségessé tette az összességében 1,2 milliárd forintból megvalósuló fejlesztések első lépéseként idén januárban átadott kis csomagos kiszerelésű termékek előállítására alkalmas gyártósort. A technológiai újításnak köszönhetően a Vajda Papír Magyarországon egyedüli gyártóként alkalmassá válik az úgynevezett „pocket”, azaz kis méretű, zsebben is kényelmesen hordozható papírzsebkendő-csomagok előállítására. Ez a kiszerelés a fogyasztói visszajelzések szerint egyre népszerűbb a mindennapos használatban.

A fejlesztés következő lépéseként a vállalat 2015 júniusában helyezi üzembe a legújabb csúcstechnológiát képviselő gyártósorát, amely az itthon rendkívül népszerű 100 darabos formátumúpapír zsebkendő gyártására alkalmas. A két beruházás eredményeként mintegy 30%-kal nő a társaság teljes papírzsebkendő-gyártó kapacitása, illetve 24 új munkahely jön létre.

vajda_papir_visszazarhato

  „A 2014-ben megkezdett és az idén folytatott kapacitásbővítő beruházásainkkal megerősítettük pozíciónkat mint a legnagyobb kibocsátással rendelkező hazai higiéniai papíripari vállalat, és ezzel párhuzamosan lehetővé válik a forgalmunk felét kitevő export arányának növelése” – foglalta össze Vajda Attila, a Vajda Papír Kft. alapító-tulajdonos vezérigazgatójaHozzátette, hogy 2014-ben jelentős, közel 30%-os növekedéssel csoportszinten 30 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el a vállalat, amelynek termékeit több mint 24 külföldi piacon értékesítik. A Vajda Papír legfontosabb exportpiacai a közép-kelet-európai térség országai mellett a skandináv államok.

 A vállalat a beruházásokkal párhuzamosan, az itthon rendkívül népszerű 100 darabos papír zsebkendőhöz kapcsolódó egyedülálló termékinnovációt is végrehajtott. Ettől a hónaptól az Ooops! márkájú 100 darabos papír zsebkendők a könnyű nyitást és visszazárást lehetővé tévő „Open&Close” csomagolásban kerülnek forgalomba.

Előzetes felméréseink azt mutatják, hogy egyértelmű az érdeklődés az új innovatív csomagolás iránt– nyilatkozta Poprády Péter, a Vajda Papír Kft. Kereskedelmi és marketingigazgatója.
A szakember rámutatott: a 100 darabos tasakos papírzsebkendő-kiszerelés itthon sokkal elterjedtebb, mint más országokban. Mi vagyunk az elsők és egyben egyedüliek, akik könnyen nyitható és visszazárható csomagolásban teszik elérhetővé ezt a népszerű terméket” – emelte ki. Az innovatív megoldás bevezetését támogató kommunikációs kampány ugyancsak májusban indult.

2014-ben a papírzsebkendő-piac értékben 2,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A hazánkban meghatározónak számító klasszikus tasakos kiszerelésű (jellemzően 100 vagy 90 darabos) termékek értékesítési volumene a forgalom mintegy kétharmadát adta.

***
A Vajda Papír Kft.-ről
Az Európa-szerte (Magyarországon, Romániában, Finnországban, Lengyelországban és Norvégiában) több mint 500 főt foglalkoztató, 100%-ban magyar tulajdonú Vajda Papír Kft. kis családi vállalkozásból vált a hazai higiéniaipapír-gyártás meghatározó szereplőjévé, illetve az országhatárokon túl is sikeres, régiós multinacionális vállalattá. A cég a teljes magyar kivitel majdnem háromnegyedével jelenleg a higiéniai papíráruk legjelentősebb hazai exportőrének számít. A VajdaPapír csoportszintű árbevétele 2014-ben meghaladta a 30 milliárd forintot. A cég fennállása óta mintegy 11 milliárd forintot fordított fejlesztésekre.

A vállalat Ooops! márkája 2015-ben Superbrands díjazott lett, 2011 óta MagyarBrands díjjal is büszkélkedik. A cég pedig 2014 után idén is Business Superbrands elismerésben részesült. A Vajda Papír termékei 2012-ben és 2013-ban is elnyerték az Év Terméke díjat.